• 06-51055466
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In deze fase van SOSTAC ga je in op de details van de Strategy. Dit is de fase waar veel bedrijven mee beginnen, maar zonder de voorgaande fases is er een grote kans dat je tijd en geld verspild. Beslissingen worden dan gemaakt vanuit het “onderbuik” gevoel in plaats vanuit onderzoek en strategie.

In de eerste SOSTAC stap maak je een analyse van je uitgangspositie en breng je je (online) markt in beeld. Waar sta je nu? Hoe is de situatie? Dit is nodig om een strategie te bepalen. Deze analyse mag in de latere stadia van SOSTAC aangepast worden. Bijvoorbeeld door nieuwe inzichten of meer informatie.

SOSTAC is een methode die dé standaard is voor online of 'digital' marketing. De afkorting SOSTAC wordt daarom vaak gebruikt als algemene term maar is een geregistreerd merk. Het SOSTAC model en bijbehorende methodiek wordt over de hele wereld door veel grote, maar ook kleinere, bedrijven en organisaties gebruikt. Het is in vijf jaar ontwikkeld door PR Smith. Bedrijven die SOSTAC gebruiken zijn onder andere Microsoft, Akzo Nobel en IBM. De SOSTAC methode geeft een overzicht van de verschillende planningsfase die elkaar in de praktijk vaak overlappen.

"SOSTAC® is a system for going through the steps and building a marketing plan"
- Professor Philip Kotler

  • Marketing en Communicatie
  • Marketing en Communicatie

Online marketing is het inzetten van op internet gebaseerde kanalen om de (potentiële) doelgroep van een organisatie te bereiken met je boodschap (product, merk, dienst, etc)

Online marketing is een vak dat continu groeit en veranderd en in principe is het niets anders is dan het inzetten van andere hulpmiddelen (social media, email, etc...) voor het behalen van je marketing doelstellingen. Met online marketing kun je meer dan met de traditionele offline marketing omdat er meer kanalen en marketing methodes tot je beschikking staan.

Online marketing heeft bij veel organisaties een hoog ad-hoc gehalte. Het budget dat aan online marketing wordt uitgegeven groeit jaarlijks maar bij veel (kleinere) ondernemingen ontbreekt een doordachte strategie. Een goede aanpak van online marketing is voor een groot deel afhankelijk van een goede voorbereiding.

Subcategorieën

© 2020 Nadine van Tilburg. All Rights Reserved.